- בצעו הדברה פעם בשנה – אם אתם לא רוצים להיתקל במזיקים בצורה רציפה, חשוב שתדאגו לביצוע הדברה לפחות פעם בשנה. הדבר יהווה טיפול מונע מצוין, ומבטיח, ברוב המקרים, שלא תראו את המזיקים במשך הרבה מאוד זמן.
- בקשו פרטים מהמדביר – חשוב מאוד לבקש מהמדביר לכתוב לכם על דף את שמם של חומרי ההדברה שבהם עשה שימוש, על מנת שאם, חלילה, תתרחש הרעלה של אחד מבני הבית או של חיית המחמד – תדעו להגיד לצוות הרפואי את שם החומר, וכך יוכל להינתן הטיפול המדויק.
- גזרו ושמרו – מספר הטלפון של מרכז ההרעלות בבית החולים רמב"ם הינו 8541900 – 04.
- יידעו את המדביר אם יש חיית מחמד – כשיש חיית מחמד בבית לעתים בוחרים בחומרי הדברה שונים, על מנת להבטיח ככל שניתן שלא ייגרם לה כל נזק. לכן, כשאתם מזמינים שירותי הדברה, ידעו את המדביר אם יש בבית כלב, חתול או כל חיה אחרת, כדי שההדברה תתבצע בצורה הבטוחה ביותר האפשרית.
- הישמעו להוראות המדביר – אם המדביר ממליץ לכם להישאר מחוץ למקום בו בוצעה ההדברה מספר שעות, חשוב שתישמעו לו, על מנת למנוע אפשרות של הרעלה או כל פגיעה אחרת מחומרי ההדברה.
- הזמינו שירות שוטף להוזלה במחיר – אם אתם מעוניינים בביצוע הדברה שוטפת בבניין מגורים או בבניין משרדים, מומלץ שתסכמו מראש עם חברת ההדברה על מתן שירות כזה, שכן בדרך כלל הסכם עבודה לטווח ארוך מוזיל מאוד את המחיר.
- ודאו כי המדביר מוסמך – שימוש בחומרי הדברה הוא לא דבר של מה בכך, ומצריך הרבה מאוד ידע תיאורטי וניסיון מעשי. לכן, חשוב שתוודאו שהמדביר שמגיע אליכם הוא מדביר מקצועי עם תעודות, ואשר יש ברשותו את כל הידע הנדרש לביצוע
- הדברה בטוחה – תרתי משמע.
- בקשו תעודת אחריות – על מנת להבטיח שאם תיתקלו במקקים בתוך תקופה קצרה ממועד ביצוע ההזמנה תוכלו להתקשר לחברת ההדברה ולקבל שירות נוסף, חשוב מאוד שתקבלו מהמדביר תעודת אחריות בכתב.
- דאגו לקבל גם קבלה – ברוב המקרים תעודת אחריות תהיה תקפה רק אם יש ברשותכם חשבונית או קבלה. לכן, דאגו שמלבד תעודת האחריות, תקבלו מהמדביר גם קבלה, חברו את שתיהן יחד ושמרו במקום בטוח, בתקווה שלא תזדקקו להן.
- השליכו את הסחבה – כדאי מאוד לזרוק את הסחבה שבה שטפתם את הבית בפעם הראשונה לאחר ביצוע ההדברה. זאת משום שסחבה כזאת תהיה ספוגה בחומרי ההדברה, ועלולה, מבלי להתכוון, להפוך מקור להרעלה (בעיקר של בעלי חיים ושל ילדים קטנים).